تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد گردن / شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی

شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی

عارضه بیرون زدگی دیسک مشکلی نیست که بیشتر با افراد نوجوان و جوان ارتباط داشته باشد، اما می تواند در سنین پایین ایجاد شود. این بیماری که اختلال دیسک نوجوانی یا اختلال دیسکوژنیک نوجوانان نامیده می شود، معمولاً منجر به درد در ناحیه گردن و کمر می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

این اختلال عموماً بر جوانان در اواخر نوجوانی تا اوایل 30 سالگی تاثیر می گذارد. گاهی اوقات یک حادثه مقصر است، اما جامعه پزشکی در مورد علل دیگر اختلاف نظر دارد. بسیاری از پزشکان معتقدند تمایل ژنتیکی به انحطاط دیسک عامل اصلی است. برخی دیگر ساییدگی و پارگی دیسک را علت اصلی می دانند.
اگر شما یا یکی از عزیزانتان جوانی هستید که با گردن درد مزمن یا کمردرد ناشی از بیماری دژنراتیو دیسک زندگی می‌کنید، نحوه برخورد شما با وضعیت شما به شدت درد و همچنین هر آنچه که از مشاوره با پزشک تعیین می‌شود بستگی دارد.

علت دیسک گردن در جوانی چیست و چگونه ایجاد می شود؟

شایع ترین عوامل بروز دیسک گردن در جوانی

علائم دیسک گردن در جوانی

درد مداوم در پشت و گردن شایع است و ممکن است در محل یا محل آسیب دیسک احساس شود. دیگر علائم شایع اختلال دیسک نوجوانی عبارتند از:

  1. دردی که با استراحت از بین می رود، اما پس از نشستن طولانی مدت افزایش می یابد
  2. دویدن، راه رفتن یا اغلب تغییر وضعیت درد را کاهش می دهد
  3. درد هنگام پیچاندن، برداشتن اجسام سنگین یا خم شدن افزایش می یابد
  4. درد به نواحی دیگر سرایت می کند

این مطلب را هم بخوانید : درمان ديسك گردن با ليزر

درمان دیسک گردن در جوانی

درمان‌های معمول ابتدا برای افراد مبتلا به اختلال دیسک نوجوانی توصیه می‌شود. طیف گسترده ای از درمان ها در دسترس هستند و اغلب این یک فرآیند آزمون و خطا است تا ببینیم چه چیزی در مدیریت درد موثرتر است.

ورزش:

  1. افراد مبتلا به اختلال دیسک نوجوانی نیازی به محدود کردن فعالیت های بدنی خود ندارند و می توانند در ورزش شرکت کنند مگر اینکه باعث درد شود. یک برنامه ورزشی متعادل شامل حرکات کششی روزانه همسترینگ، تمرینات قدرتی و فعالیت هوازی بهترین است.
  2. ورزش به ساخت عضلات مرکزی شکم و پشت کمک می کند و گردش خون را تقویت می کند که به سلامت کلی ستون فقرات کمک می کند. نوجوانانی که غیرفعال هستند، به دلیل بی‌ حالی و ضعیف‌ تر شدن، میزان کمردرد یا گردن درد بیشتری دارند.
  3. درمان ممکن است شامل تمرینات هدفمند، از جمله فیزیوتراپی باشد. علاوه بر ایجاد یک برنامه تمرینی فردی، فیزیوتراپیست‌ ها می‌ توانند در آموزش «مکانیک بدن» به بیماران، بهترین حرکات و وضعیت‌ های بدن برای جلوگیری از درد مفید باشند.

سایر مداخلات ممکن است برای کاهش ناراحتی مفید باشد، از جمله:

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

چگونه می توان از بیماری دیسک گردن جوانی جلوگیری کرد؟

مواردی وجود دارد که می تواند باعث پارگی حلقه دیسک شود و برخی از آنها خارج از کنترل کسی است، اما چند کار وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از ایجاد آنها کمک کند.

حفظ وضعیت مناسب بدنی:

عدم حفظ وضعیت بدنی مناسب، به خصوص برای دوره های طولانی در یک زمان، ستون فقرات شما را از حالت طبیعی خود خارج می کند. این باعث افزایش فشار روی دیسک های ستون فقرات می شود که می تواند منجر به ایجاد پارگی های حلقوی شود. اطمینان حاصل کنید که هنگام نشستن طولانی مدت، از پشتیبانی ارگونومیک مناسبی برخوردار باشید و در هنگام ایستادن، وضعیت بدن شما صحیح باشد.

داشتن وزن مناسب:

افزایش وزن باعث می شود که وزن اضافی در قسمت جلویی بدن شما جمع شود و این نیز مانند وضعیت نامناسب بدنی، ستون فقرات شما را از راستای درست خود خارج می کند. این باعث ایجاد فشار بر روی دیسک های ستون فقرات شما می شود. شرکت در نوعی ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن از این امر جلوگیری می کند.

مراقبت از روش بلند کردن اجسام:

هنگام بلند کردن اجسام سنگین ، مهم است که با پاها بلند شوید، نه با پشت و در حین نگه داشتن جسم سنگین از خم شدن یا چرخش خودداری کنید. بلند کردن نادرست، خواه یک جعبه سنگین یا وزنه باشد، می‌تواند با افزایش وزن بر روی دیسک‌ هایتان، در حالی که به روش‌هایی که به دیسک‌ هایتان آسیب می‌ زند، حتی در هنگام انجام فعالیت‌های عادی، آسیب وارد کند.

برای آگاهی از درمان دیسک توسط متخصصان درد کلیک کنید.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :گنجی [ 1402-05-28 ]
پآقای دکتر من دو تا از مهره های گردنم بیرون زدگی داره بعلاوه آرتروز گردن هم دارم درمانی هست که خوب بشم

سارا بیات [ 1402-05-28 ]
من چنوقته یه طرف گردنم شدید درد میکنه انگار رگاش گرفته یک ماهه هرچی ماساژ میدم خوب نمیشه میشه کمکم کنید نمیدونم مشکل چیه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اسپاسم عضلانی یا گرفتگی عضلات چیست؟اسپاسم عضلانی یا گرفتگی عضلات چیست؟

به عضله‌ ای که به طور غیرارادی و بدون اراده آگاهانه منقبض می‌ شود، اسپاسم گفته می‌ شود. ... ادامه مطلب

چرا صبح ها کمر درد داریم؟چرا صبح ها کمر درد داریم؟

کمر انسان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که شامل ماهیچه ها، استخوان ها، دیسک ها، رباط ها و تاندون ها هستند. این اجزا در کنار هم قرار گرفته ... ادامه مطلب

درباره بیماری اسکلرودرمی چه می دانید؟درباره بیماری اسکلرودرمی چه می دانید؟

اسکلرودرمی بیماری نادری است که علت اصلی آن سفت شدن پوست و بافتهای بدن است. میزان شیوع بیماری اسکلرودرمی در زنان بیشتر از مردان است ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465