تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
جراحی بسته دیسک کمردکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به سردرد / سردرد های سرویکوژنیک با منشاء گردنی

سردرد های سرویکوژنیک با منشاء گردنی

سردرد پیچیده تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند و دارای مجموعه ای از علائم خاص خود است که به دلایل منحصر به فردی رخ می دهند و همچنین به درمان های متفاوتی نیاز دارند.
ممکن است سخت باشد که بدانید چه نوع سردردی دارید و چه چیزی باعث آن شده است. اما اگر به مشکلی در گردن شما مربوط باشد، به احتمال زیاد سردرد سرویکوژنیک (CH) است. سردرد گردنی یا سرویکوژنیک می تواند در اثر یک حرکت ناگهانی گردن یا نگهداشتن گردن در یک حالت ثابت و به مدت طولانی رخ دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

سردرد سرویکوژنیک که یک سندرم بالینی است، با درد عمدتاً یک طرفه در گردن منشأ می‌گیرد. معمولاً با فشار بر روی نقاط حساس گردن و کاهش دامنه حرکتی ستون فقرات گردنی بوجود می آید که از پس سر تا جلو سر کشیده می شود.

اگر به سردرد مبتلا هستید؛ قبل از هرچیز شناسایی اینکه به چه نوع سردری مبتلا هستید؛ ضروری است. سپس با روشهای غیرجراحی متخصصان درد می توان انواع سردرد را درمان کرده و بهبود بخشید. شما می توانید برای آگاهی از راهکارهای درمان سردرد در کلینیک دکتر علی نقره کار با شماره تلفن 88670088 - 021 تماس حاصل فرمایید.

علائم سردرد گردنی (سرویکوژنیک)

این عارضه درد ثابتی است که ضربان ندارد و شامل علائم دردناکی مانند درد در یک طرف سر یا صورت، سر درد هنگام سرفه، عطسه یا نفس کشیدن عمیق ، سفت شدن گردن و سخت شدن حرکت آن، درد پیشانی و کنار سر یا اطراف چشم است.
سردرد های سرویکوژنیک همچنین می توانند علائمی مشابه سردرد های میگرنی مانند حساسیت به نور، حساسیت به صدا، تاری دید و ناراحتی معده ایجاد کنند.

سردرد های سرویکوژنیک

علت ایجاد سردرد گردنی (سرویکوژنیک)

از آنجایی که سردرد های سرویکوژنیک ناشی از مشکلاتی در ناحیه گردن هستند، شرایط مختلف می تواند باعث ایجاد این نوع درد شود که شامل شرایط دژنراتیو مانند استئوآرتریت ، دیسک گردن ، یا آسیب شلاق است. زمین خوردن یا ورزش کردن نیز می تواند باعث آسیب به گردن و ایجاد این سردرد ها شود.
سردرد های سرویکوژنیک ممکن است به دلیل وضعیت شما در هنگام نشستن یا ایستادن رخ دهد. اگر راننده، نجار، آرایشگر یا شخصی هستید که مدت طولانی پشت میز می نشینید، ممکن است ناخودآگاه چانه خود را به سمت جلو فشار دهید و سرتان را جلوی بدنتان حرکت دهید. این پروتراکشن دهانه رحم نامیده می شود. نشستن یا ایستادن در این حالت برای مدت طولانی می تواند به گردن و قاعده جمجمه فشار وارد کند و در نتیجه سردرد سرویکوژنیک بوجود می آید.
به خواب رفتن در یک وضعیت نا مناسب (مانند زمانی که سر خود را بیش از حد به جلو یا عقب، یا به یک طرف خاموش کنید) نیز می تواند باعث این نوع سردرد ها شود.

درمان سردرد های سرویکوژنیک با بلاک مفاصل فاست گردن

یک سری بلاک های عصبی مانند بلاک مفاصل فاست گردنی و بلاک عصب اکسیپیتال بزرگ در ناحیه گردن وجود دارند که می توانند به تسکین درد ناشی از سردرد های سرویکوژنیک کمک کنند.
مفاصل فاست، مفاصل کوچکی در هر بخش از ستون فقرات هستند که ثبات را ایجاد می کنند و به هدایت حرکت کمک می کنند. مفاصل فاست ممکن است به دلیل آرتروز ستون فقرات ، آسیب دیدگی گردن یا فشار مکانیکی دردناک شوند.
این درمان معمولاً دو هدف دارد که شامل کمک به تشخیص علت و محل درد و همچنین تسکین درد است.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

روش درمان بلاک مفاصل فاست گردن

اگر دچار کمردرد هستید؛ می‌توانید با مراجعه به کلینیک درد دریابید جراحی دیسک کمر به درمان درد شما کمک می‌کند یا خیر؟! لازم به ذکر است یکی از بهترین و کم عارضه ترین روشهای جراحی دیسک، عمل بسته دیسک کمر با لیزر است.


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم [ 1402-05-31 ]
سلام من چند وقته وقتی تقریبا ده دقیقه میشینم بشدت سر و گردنم درد میگیرن و باید دراز بکشم ؛و همینطور خوابمم خیلی خراب شده و اصلا نمیتونم راحت بخوابم وقی میخوابم همه اش خواب و بیدارهستم وکابوس میبینم نمیدونم چکار کنم آقای دکتر ؟ آرامبخش بخورم تاثیر داره یا نه؟

مجتبی حمیدی [ 1401-06-05 ]
سلام چند ساله دیسک کمر دارم چطوری میشه درمانش کرد؟

فیروزه قراباغی [ 1401-06-04 ]
من از دکتر نفره کار ممنونم که با تزریفی که در ناحیه کمر من انجام دادند باعث شده که بطور کلی درد ناحیه کمر و پام از بین بره سلامت و پایدار باشید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ارتوکین تراپی برای درمان درد مفاصل و آرتروزارتوکین تراپی برای درمان درد مفاصل و آرتروز

اثرات درمانی ارتوکین در درمان آرتروزهای شایع، بسیار شگرف است و می تواند از انجام بسیاری از جراحی های مفاصل جلوگیری کند ... ادامه مطلب

شایع ترین علل گرفتگی عضلات اطراف زانوشایع ترین علل گرفتگی عضلات اطراف زانو

اسپاسم عضلات یا گرفتگی عضلات که یکی از مکانیزم‌ های واکنش طبیعی و دفاعی بدن است، انقباض غیرارادی و پایدار فیبرهای عضله در پاسخ به آسیب است . ... ادامه مطلب

استفاده از کفی کفش برای بر طرف کردن درد مفاصل پااستفاده از کفی کفش برای بر طرف کردن درد مفاصل پا

جالب است بدانید که استفاده از کفش مناسب یکی از مواردی است که تقریباً تمام پزشکان و تمام مقالات و تحقیقات پزشکی برای درمان و بهبود درد های مفصلی توصیه می کنند ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465