تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول - تلفن : 88670088 - 021
دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمرجراحی بسته دیسک کمر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات کلینیک درد / ارتوکین تراپی برای درمان درد مفاصل و آرتروز

ارتوکین تراپی برای درمان درد مفاصل و آرتروز

غضروفی که از انتهای استخوان‌های شما محافظت می‌کند زمانی که فرسوده شود، استخوان‌ها روی یکدیگر ساییده شده و باعث درد می‌شود که می‌توانید به آرتروز مبتلا شوید. ارتوکین تراپی متد جدید و به روز جهت درمان آرتروز است که به صورت هوشمند برروی علت ایجاد کننده آرتروز عمل می کند و مانع فرآیند التهابی و درد همراه با بیماری های تحلیل برنده مفاصل و بافت نرم می شود. Autologous Conditioned Serum /ACSیا سرم تعدیل شده اتولوگ با نام تجارتی ارتوکین Orthokineتولید می شود. خاستگاه این تکنیک کشور آلمان است و در حال حاضر بعنوان یکی از بهترین و مؤثرترین روش های کنترل و درمان آرتروز با نتایج بسیار درخشان شناخته می شود. با روش درمانی ارتوکین تراپی می توان علائم و مشکلات آرتروز نظیر درد، تورم، محدودیت در حرکت و … را به طور کاملاً محسوس با جلسات متوالی درمانی کنترل و درمان نمود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اثرات درمان ارتوکین در درمان آرتروزهای شایع، بسیار شگرف است و می تواند از انجام بسیاری از جراحی های مفاصل جلوگیری کند. این تکنیک تزریقی از توانایی طبیعی و بیولوژیکی بدن برای بازسازی خود بهره می برد، به این صورت که نمونه خون بیمار گرفته شده، فرآوری می شود، پروتئینهای ضدالتهابی و فاکتورهای رشد مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی بافتها جدا شده و آماده تزریق به مفاصل، تاندون ها یا بافت های آسیب دیده می شود و در نتیجه منجر به کاهش قابل توجه درد و بهبود عملکرد بیمار خواهد شد.

علل آرتروز

علائم آرتروز

درد، خشکی و تورم مفصل، شایع‌ترین علائم آرتروز هستند. دامنه حرکتی‌ نیز ممکن است کاهش یابد و ممکن است پوست اطراف مفصل نیز قرمز شود. علائم در بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز در هنگام صبح بیشتر و بدتر است. در مورد روماتیسم مفصلی ممکن است به علت التهاب ناشی از فعالیت سیستم ایمنی، احساس خستگی یا بی‌ اشتهایی کنید. همچنین ممکن است دچار کم‌ خونی شوید (کاهش تعداد گلبول‌های قرمز) یا مبتلا به تب ملایم شوید. روماتیسم مفصلی شدید اگر درمان نشود، می‌تواند باعث بدشکلی مفصلی شود.

ارتوکین تراپی برای درمان درد مفاصل و آرتروز

تشخیص آرتروز

کاربرد ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی برای درمان بیماری‌هایی زیر به کار برده می‌شود:

مزایای ارتوکین تراپی

روش ارتوکین تراپی

در شرایط استریل خون بیمار مانند نمونه گیریهای معمول آزمایشگاهی گرفته شده و درون کیت های لوله مانند استریل با حجم 10 سی سی قرار داده می شود و سپس نمونه داخل لوله در یک انکوباتور به مدت 12 الی 24 ساعت نگهداری و فرآوری شده تا پروتیئن مهار کننده اینترلوکین “IL-1” تولید شود سپس با استفاده از یک سانتریفیوژ پروتئین مورد نظر از سایر اجزا خونی جدا شده و آنگاه در داخل سرنگ کشیده شده و در فریزر در دمای منهای 20 درجه سانتی گراد نگهداری می شود و در زمان مورد نظر از فریزر خارج شده و در منطقه آسیب دیده تزریق می گردد.

مراقبت های بعد از ارتوکین تراپی

یکی از مهم ترین نکات مراقبتی که باید به آن پایبند باشید استراحت پس از درمان است که حداقل ۴۸ ساعت است در این مدت زمان باید از انجام هر گونه فعالیت های سنگین و نیمه سنگین خودداری کرد.

اینستاگرام دکتر علی نقره کار

عوارض ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی نیز مانند بقیه روش‌های درمان تزریقی، با خطر عفونت همراه است. برخی از معایب ارتوکین تراپی و عوارضی که احتمال بروز آنها وجود دارد، شامل موارد زیر است:

هزینه انجام ارتوکین تراپی

هزینه‌ ی ارتوکین تراپی، به میزان محل‌های تزریق، شیوه و نوع دستگاه‌هایی که برای انجام آن استفاده می‌شود بستگی دارد.

بعد از مطالعه مقاله فوق شما را دعوت به خواندن مقاله ای تحت عنوان بهترین روشهای درمان درد در کلینیک درد می کنیم .


آدرس مطب : تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، ساختمان مرکزی پزشکان،طبقه اول
تلفن : 88670088 - 021

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یاسین [ 1402-05-28 ]
مادر من آرتروز داره دکترش گفته فقط باید استراحت کنه ارتوکین تراپی درمانش میکنه ؟

حسین [ 1402-05-28 ]
آقای دکتر ارتوکین تراپی درد داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پارگی مینیسک زانو چیست؟پارگی مینیسک زانو چیست؟

پارگی مینیسک زانو یکی از اصلی ترین علل درد زانو به ویژه در افراد در معرض آسیب مانند ورزشکاران است که می‌تواند منجر به جراحی زانو نیز بشود . ... ادامه مطلب

درمان گزگز و بی حسی دست چپ و راستدرمان گزگز و بی حسی دست چپ و راست

بی حسی دست که باعث کاهش کیفیت زندگی فرد می‌شود، می تواند آنقدر شدید باشد که فرد را از انجام فعالیت های روزانه خود باز دارد. ... ادامه مطلب

سندروم تونل کوبیتال در ناحیه آرنجسندروم تونل کوبیتال در ناحیه آرنج

اگر عصب اولنار در ناحیه آرنج دچار آسیب و فشردگی در تونل کوبیتال شود و فضای تونل با فشار عضلات محدود گردد، فرد در ناحیه آرنج درد را تجربه می کند ... ادامه مطلب

دکتر علی نقره کار - فوق تخصص درد

دکتر علی نقـره کار فلوشيپ فوق تخصصي درد از دانشگاه علوم پزشكي ایران . بورد تخصصي آنستزيولوژي و مراقبتهاي ويژه از دانشگاه علوم پزشكي تهران . بازرس انجمن رژيونال آنستزي و درد ايران (ISRAPM)
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465