جراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانودکتر علی نقره کار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد شانه
درمان درد شانه با تزریق داخل مفصل

تزریق به شانه برای اهداف تشخیصی ، و همچنین اهداف درمانی استفاده می‌ شود . این روش درمانی می‌ تواند به بهبود آسیب های شانه کمک کند و در مواردی که آسیب خیلی جدی نباشد جایگزین جراحی شانه شود که هم باعث کاهش هزینه‌ ها می‌ شود و هم مشکلات و درد های ناشی از جراحی را کاهش می دهد .

درمان غیر جراحی روتاتور کاف با پلاسمای غنی از پلاکت

پی آر پی برای درمان پارگی روتاتور کاف، بدون خطرات و هزینه های جراحی، بسیار موثر است. علاوه بر این، از آنجایی که تزریق PRP در مطب پزشک انجام می شود، نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا بهبودی طولانی مدت جراحی نیست

علل و علائم شانه یخ زده

شانه یخ زده که به عنوان کپسولیت چسبنده نیز شناخته می شود، وضعیتی است که با سفتی و درد در مفصل شانه مشخص می شود. علائم و نشانه ها معمولاً به تدریج شروع می شوند، با گذشت زمان بدتر می شوند و سپس معمولاً در عرض یک تا سه سال برطرف می شوند.

انواع آسیبهای عضله دوسر بازو و درمان آنها

عضله دوسر بازو عضله ای در قسمت جلویی بازو است. عضله دوسر شامل یک سر کوتاه و یک سر بلند است که به عنوان یک عضله واحد عمل می کند. عضله دوسر توسط بافت های همبند سختی به نام تاندون به استخوان های بازو متصل می شود

سندرم گیر افتادگی شانه چیست و چگونه درمان میشود؟

سندرم گیرافتادگی شانه زمانی رخ می دهد که التهاب تاندون های روتاتور کاف و بورس اطراف این تاندون ها وجود داشته باشد. بین تاندونیت و بورسیت تفاوت وجود دارد، اما ترکیبی از این مشکلات در اکثر موارد سندرم گیرافتادگی شانه نامیده می‌ شود.

ورزش های مفید برای التهاب تاندون دو سر بازو

التهاب تاندون عضله دو سر بازو را با انجام برخی ورزش های مشخص می توان بهبود داد. البته ورزش دادن و کار کردن روی تاندون دو سر بازو در یک برنامه کلی تر که مربوط به درمان درد مفصل شانه است، انجام می شود.

بلوک عقده ای عصبی ستاره ای جهت کاهش درد بازو

بلوک سمپاتیک ارزش تشخیصی و تسکینی دارد . برای بلوک های کوتاه مدت با آزمایشات تشخیصی می توان از بیحس کننده های موضعی استفاده کرد. هر چند اثرات درمانی این داروها گاها بیشتر از زمان مورد انتظار طول می کشد . عوامل نورولیتیک مثل فنل یا اتيل الكل برای بلوکهای طولانی تر استفاده می شود

درد مفصل ناشی از التهاب تاندون شانه

شانه یکی از مفاصلی در بدن است که فعالیت ها و حرکت بسیار زیادی در طول روز دارد.در حالتی که شانه سفت و سخت شده باشد و به سختی حرکت کند، شانه تحت فشار و استرس غیر عادی و زیاد قرار می گیرد. علت آن هم کاهش محدوده حرکتی مفصل شانه است

التهاب تاندون ماهیچه دو سر بازو و درد مفصل شانه

التهاب تاندون عضله دو سر بازو اغلب به دلیل فعالیت هایی که شامل بالا بردن دست بالاتر از ارتفاع سر می شوند مثل حرکت دادن اجسام با دست یا شنا کردن،می باشد. در این حرکات، عضله دو سر بازو در میان عضلات مختلف دارای بیشترین تحرک است

چسبندگی کپسول مفصل شانه یا شانه منجمد یا یخ زده چیست و چه علائمی دارد؟

کپسولیت چسبنده یا چسبندگی کپسول شانه بیشتر با نام مشکل شانه های یخ زده یا شانه های منجمد شناخته می شود. این بیماری می تواند باعث درد در مفصل شانه شود و همچنین محدودیت های حرکتی در مفصل شانه را موجب شود

علائم کشیدگی عضله تراپزیوس چیست؟

کشیدگی تراپزیوس معمولا در اثر استفاده بیش از حد مثلا در زمان کارکردن با صفحه کلید کامپیوتر یا رانندگی به مدت طولانی ایجاد میشود. کلینیک درمان درد دکتر علی نقره کار، آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی به منظور بهبود درد بیماران مبتلا به کشیدگی یا پارگی عضله تراپزیوس یا ذوزنقه ای می‌باشد

پارگی تاندونهای شانه چیست و چطور آن را تشخیص داده درمان کنیم؟

کنترل و درمان درد پارگی و آسیب دیدگی تاندونهای شانه، از جمله خدماتی است که می‌توانید از متخصص درد بخواهید. اگر دچار آسیب دیدگی تاندونهای شانه شده اید؛ در کلینیک درد دکتر علی نقره کار با روشهای مختلف و تجویز داروها و اقدامات مناسب، می‌توانید به کاهش درد ناشی از این عارضه بپردازید

درد مفصل آکرومیوکلاویکولار شانه چگونه بهبود می یابد؟

درد مفصل شانه باعث می شود بیمار توانایی حرکتی در شانه ها را تا حد زیادی از دست بدهد و دیگر نتواند مثل سابق از آن استفاده کند. این مشکل باعث محدودیت حرکتی شانه، محدود شدن قدرت و مشکلات دیگر می شود. در این متن علل ایجاد درد شانه و رفع درد مفصل شانه به شما عزیزان ارائه شده است.

تزریق پلاسما به شانه

بلوک عصب بالای کتف

بلوک یا بلاک عصب بالای کتف یا سوپرااسکاپولار یک درمان سرپایی است که برای برطرف کردن درد و ناراحتی حاصل از آرتروز، بورسیت یا سندرم گیر افتادگی شانه (impingement)و شانه منجمد (یخ زده)، در مفصل شانه، انجام میشود. عصب بالای کتف یک عصب اصلی حرکتی در شانه است

درد شانه