صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مربوط به درد زانو
نشانه‌های درد زانو ناشی از پارگی مینیسک

پارگی مینیسک زانو به حالتی گفته میشود که در آن مینیسک دچار آسیب دیدگی و جراحت شده باشد. پارگی مینیسک می تواند بسیار بزرگ باشد طوری که اطراف و لبه های آن در مفصل گیر بیفتند. گاهی پارگی آنقدر جزئی و کوچک است که فقط کمی التهاب را به همراه دارد

زانو درد چگونه درمان می‌شود؟

زانو به عنوان بزرگترین مفصل بدن، تحت فشار وزن و حرکت زیاد، در معرض آسیبهای فراوانی قرار دارد که این آسیبها اغلب با دردی ناتوان کننده همراه می‌باشند. اگر به زانو درد یا یکی دیگر از دردهای مفصلی دچار شده اید، حتماً به دنبال راه حلی برای درمان آن یا حداقل کاهش درد ناشی از آن هستید.

پی آر پی زانو

استفاده از روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت(پی آر پی) برای افزایش و کمک به بازسازی و تولید سلول ها، رایج شد. از آن زمان تا کنون، شواهد و مدارک بسیاری جمع آوری شده است که همگی نشان می دهند این روش درمانی قابل اعتماد و مفید برای التهاب تاندون است

ازگود اشلاتر چیست

ازگود اشلاتر (Osgood Schlatter) بیماری است که به طور کلی با درد و التهابی که در زیر زانو ایجاد می کند شناخته می شود. علت ایجاد این التهاب و درد در قسمت صفحه رشد (یا توبروزیته تیبیال) است، یعنی دقیقاً جایی که تاندون کاسه زانو به استخوان قلم پا (یا تیبیا tibia) متصل می شود

ریکاوری آسیب دیدگی زانو

ممکن است زانو آسیب های متعددی ببیند. در برخی مواقع درد زانو به شکلی است که به طور دائم در زانو حس می شود. این درد ممکن است در تمام طول روز با بیمار همراه باشد و مدت ها زندگی روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهد

زانو درد هنگام دویدن

زانو درد انواع مختلف دارد. گاهی زانو درد فقط وقتی بروز می کند که فرد در حال دویدن است. ورزشکاران و دوندگان معمولاً این نوع درد را تجربه می کنند. این نوع مشکل را باید جدی گرفت

درمان سندرم باند ایلیوتیبیال

دویدن های طولانی، آسیب های بلند مدتی را هم به بدن تحمیل می کند که یکی از آنها سندرم باند ایلیوتیبیال (به صورت مخفف به آن ITBS می گویند) است

درد زانو و انواع آن

زانو درد یکی از دردهای نسبتاً شایع در جوامع امروزی است. زانو از بخش ها و اجزای زیاد و مختلفی تشکیل شده است و هر کدام از این اجزا که دچار آسیب دیدگی شوند، نتیجه زانو درد خواهد بود

بلوک اعصاب زانو

بلاک یا بلوک عصب ژنیکولار (زانو)، یک عمل سرپایی است که در آن عصبهای ژنیکولار تحت تزریق بی حسی قرار میگیرند. این عصبهای حسگر، سیگنالهای درد را از زانو به مغز ارسال میکنند. بی حس کردن این عصبها باعث اختلال در ارسال سیگنال درد ناشی از تخریب زانو میشود

آرتروز زانو یا ساییدگی مفصل زانو چیست؟

آرتروز مجموعه علائمی از جمله درد، سفتی و تورم مفاصل و حساسیت به لمس یا فشار ایجاد میکند که ممکن است در سرتاسر بدن احساس شود. آرتروز انواع مختلفی دارد اما متداولترین نوع آن آرتروز استخوانی است که بسیار دردناک بوده و فعالیتهای روزمره فرد را محدود میکند

رادیوفرکوئنسی زانو

در این عمل سرپایی، پزشک با استفاده از دستگاه رادیو فرکوئنسی ، عصب های ژنیکولار (زانو) را حرارت داده و از انتقال سیگنالهای درد توسط آنها جلوگیری میکند. این عصب ها سیگنالهای درد را از زانو به مغز میرسانند، که این موجب برطرف شدن درد زانو میشود

درمان درد آرتروز زانو