صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی
معرفی تنگی کانال نخاعی قفسه سینه ای یا توراسیک

تنگی کانال نخاع سینه ای یا توراسیک در ستون مهره های ناحیه سینه بین گردن و کمر اتفاق می افتد. تنگی نخاع سینه ای به باریک شدن کانال نخاعی گفته می‌شود که حاصل تخریب استخوان‌های ستون مهره‌ها، فتق دیسک یا افزایش ضخامت بافت‌های احاطه کننده طناب نخاعی می‌باشد

کنترل و بهبود درد مفاصل با یخ درمانی

یخ درمانی یکی از روشهایی است که به طور رایج برای درمان درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. یخ درمانی معمولاً در مقابل گرما درمانی مطرح می شود و خیلی از مواقع این سؤال پیش می آید که کدام یک از این روش ها بهتر است

علائم آرتروز

بعد از سال های متمادی کار کشیدن از مفاصل ستون فقرات، مهره ها، مفاصل زانو، تاندون ها، دیسک و یا استفاده ناصحیح از این اعضا، به مرور زمان این ارگان ها آسیب دیده و دچار تغییراتی شده که در نهایت موجب بروز درد در آن ها میشود

درد مزمن چیست؟

امروزه نظریه تحمل درد و عدم استفاده از روشهای درمانی ساده برای درمان درد منسوخ شده است. درد آسیب جدی به روح،ذهن و جسم وارد میکند. درد موجب عوارض قلبی، ریوی، مغزی، گوارشی و غیره در بدن می شود. همچنین ممکن است درد نشانه ای از بیماری مهمی باشد.

سخنی با بیماران دردمند

در دنیای پزشکی مدرن امروز، روشهای پر هزینه و قدیمی به آهستگی جای خود را به روشهای جدید و کم تهاجمی داده است.همه چیز فقط به جراحی ختم نمی شود و راه های مختلفی برای رهایی از درد و بهبود کیفیت زندگی وجود دارد

تاریخچه معاصر طب درد در دنيا

راه‌های بلوک عصبی با داروهای بی‌حسی موضعی در کنترل بیماران با انواع درد موثر است