دکتر علی نقره کارجراحی بسته دیسک کمردرمان نوین آرتروز زانو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب آموزشی
علائم، تشخیص و درمان فتق دیسک

فتق یا بیرون زدگی دیسک ستون فقرات به عارضه ای گفته می‌شود که طی آن دیسک یا بالشتک نرم بین دو مهره، خارج از مرزهای طبیعی یک دیسک سالم قرار گیرد. یکی از بهترین روشها برای تشخیص بیرون زدگی دیسک بین مهره ای و میزان آن، MRI است

آرنج تنیس بازان (اپی کندیلیت خارجی) چگونه درمان میشود؟

آرنج تنیس بازان یا اپی کندیلیت خارجی بیماری است که در اثر استفاده بیش از حد از آرنج ایجاد می شود و با درد در این ناحیه خود را نشان می‌دهد.این عارضه به دلیل شیوع بالا در ورزشکاران رشته های راکتی به آرنج تنیس بازان مشهور شده است. با این وجود، چندین ورزش و فعالیت های دیگر مانند وزنه برداری ، نجاری ، نق

آیا پی آر پی واقعا در درمان درد زانو موثر است؟

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) روش درمانی مؤثری است که می‌تواند درد ناشی از آرتروز را کاهش دهد. این ماده (پی آر پی) از خون شما برای درمان بافت های آسیب دیده استفاده می کند. در تزریق پلاسمای غنی از پلاکت آزمایشات اولیه نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده است

نحوه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی

تزریق پی آر پی روشی برای درمان درد است که به صورت سرپایی انجام می‌شود. در توضیح کلی باید گفت ؛ پی آر پی، پلاسمای غنی از پلاکت است که از خون بیمار تهیه می‌گردد. این ماده با یک نمونه گیری ساده از خون بیمار، تفکیک پلاسمای موجود در خون و تزریق آن به موضعی که دچار درد می‌باشد صورت می‌پذیرد. مراحل این روش

استفاده از امواج رادیویی آر اف برای حذف درد در آرتریت

آرتروز یکی از اصلی ترین و رایج ترین علل درد در اندام اسکلتی افرادی است که پا به سن گذاشته اند. اگر به این درد مبتلا هستید؛ ممکن است روشهایی مانند فیزیوتراپی تزریق استروئید و غیره را امتحان نموده اید ولی با بهبود یا کاهش درد مواجه نشده اید

غذاها و گیاهان دارویی برای آرتروز و سایر دردهای التهابی

در مبتلایان به آرتروز،علاوه بر فعالیت فیزیکی مناسب، برخی خوراکی ها هم می‌توانند در کنترل این بیماری، تاحدودی یاری رسان شما باشند که با مطالعه این مطلب با آنها آشنا می‌شوید.

استفاده از کفی کفش برای بر طرف کردن درد مفاصل پا

وقتی به دنبال راه حلی برای درمان دردهای مفصلی هستید، احتمالاً انتخاب کفش مناسب اولین راه حلی نباشد که به ذهن تان می رسد. جالب است بدانید که استفاده از کفش مناسب یکی از مواردی است که تقریباً تمام پزشکان و تمام مقالات و تحقیقات پزشکی برای درمان و بهبود درد های مفصلی توصیه می کنند

عوارض و خطرات مصرف گاباپنتین

گاباپنتین دارویی است که گاهی به عنوان داروی درمان صرع استفاده می‌شود. ممکن است برای درمان صرع در افراد بالای 12 سال و برای تشنج های ناقص کودکان 3 تا 12 سال این دارو تجویز شود

التهاب بورس ایسکیوگلوتئال یا التهاب نشیمنگاه چیست؟

بیماری التهاب بورس نشیمنگاه که به نام علمی بورسیت ایسکیوگلوتئال شناخته می شود،که خود را به صورت درد ناحیه تحتانی کمر و باسن، مخصوصا درد سوزشی زیر باسن و در هنگام نشستن بخصوص در هنگام نشستن روی سطوح سفت و سخت، نشان میدهد

آیا تزریق کورتون برای کاهش درد مفید است یا مضر؟

با استفاده موضعی کورتون در مفصل یا عصب خاص، چون دارو در محل اثر تزریق میشود، با دوز بسیار کمتر دارو تاثیر چندین برابر خواهیم داشت بنابراین هر گونه عوارض جانبی مصرف کورتون نزدیک به صفر می رسد. اما برعکس استفاده از کورتونهای خوراکی یا تزریق شده در خون، اثراتشان در سراسر بدن گسترش می یابند

مداخلات درمانی مربوط به نقاط ماشه ای در بیماران فیبرومیالژی (دردهای عضلانی)

تزریق در نقاط ماشه‌ای همان تزریق در عضلات دردناک است. عضلات در حالت عادی هنگام کار کردن منقبض و شل می‌شوند، اما نقاط ماشه‌ای یا گره‌های سفت عضلانی هنگامی شکل می گیرند که عضلات به حالت استراحت و شل شدن برنمی گردند

درمان دردهای باقیمانده از عمل جراحی باز دیسک

عمل بسته ی رفع چسبندگی که با نام عمل کودال نوروپلاستی با کاتتر راکس نیز شناخته میشود، به بیمارانی که از تزریق اپی دورال جواب نگرفته اند کمک میکند و باعث تسکین درد آنها میشود. پس از جراحی، عفونت یا خونریزی، در طی فرآیند بهبودی، اثرجای زخم یا اسکار(چسبندگی) به جا می ماند

بلوک گانگلیون گاسرین برای درمان دردهای سر و صورت

بلوک گانگلیون گاسرین برای درمان نورالژی عصب سه ‌قلو (تری ژمینال) و همچنین برای بیمارانی که از درد سرطان نواحی صورت رنج میبرند، انجام میشود. نورالژی عصب سه‌قلو نوعی درد نوروپاتی صورت است. گانگالیون گاسرین (gasserian ganglion) مجموعه ای از سلولهای عصبی است که به احساس در سر و صورت کمک میکنند

عصب کشی با امواج رادیوفرکوئنسی روشی برای درمان درد

تخریب با فرکانس رادیویی از مزیت‌هایی از جمله دقت بالا، قابل تکرار و نرخ موفقیت بالا برخوردار است. همچنین این روش قابلیت ارزیابی عصب مبتلا پیش از سوزاندن کامل آن عصب را دارد تا از تخریب عصب های اشتباه جلوگیری شود. به همین علت از ایمنی بالایی برخوردار است

آیا زمان جراحی باز جهت درمان تنگی کانال نخاعی فرا رسیده است؟

جراحی باز تنگی کانال نخاعی معمولاً تنها برای افرادی توصیه می‌شود که از درمان‌های محافظه کارانه و کم تهاجمی خسته شده اند، اما هنوز از درد ناتوان کننده ‌ای رنج می‌برد

عوامل مرتبط با دردهای عصبی یا نوروپاتیک

درد نوروپاتیک، دردی پیچیده و مزمن است که معمولاً با آسیب بافت عصبی همراهی دارد. علت درد نوروپاتیک میتواند آسیب دیدن خود رشته های عصبی و عدم کارکرد درست آنها باشد. این رشته های عصبی آسیب دیده سیگنال های نادرستی را به دیگر مراکز درد می فرستند

اعصاب گانگلیون ستاره ای چه هستند و کجا قرار دارند؟

بلوك ستاره ای در تشخيص و درمان انواع شرايط دردناك مفيد می باشد. اين بلوك در درمان شرايط دردناك سر و گردن، اندام های فوقانی و سينه ای به كار می رود

علائم شایع دیابت نوع 2 چه هستند؟

دیابت نوع دوم از آن دسته بیماری هایی است که سخت و دیر هنگام تشخیص داده می شود. دیابت نوع دوم ممکن است نشانه ها و علائم خفیف یا شدید داشته باشد و البته این به شرطی است که دیابت از خود علائمی بروز دهد. به هر حال تشخیص اولیه دیابت با توجه به علائم آن انجام می شود

چه عواملی باعث بیرون ‌زدگی دیسک می‌شود؟

بیرون زدگی دیسک که به آن فتق دیسک ( herniated disk ) نیز گفته می‌شود، بروز مشکل در یکی از بالشتکهای لاستیک مانند (دیسک) بین استخوان مهره ‌های ستون فقرات است

لیزخوردگی مهره ها و راه های درمان آن

لغزندگی مهره ها یا اسپوندیلولیستزیس زمانی اتفاق میافتد که مهره های پایین کمر لغزیده و از جای خود خارج میشوند. مهره به سمت جلو لغزیده و شکل ستون فقرات کج میشود. این وضعیت ممکن است باعث تحت فشار قرار گرفتن عصب های کانال نخاعی شود

انواع بورسیت (التهاب بورس) چه علائمی دارد؟

التهاب بورس بورسیت کمر یکی از مشکلات رایج و شایع مربوط به مفصل لگن است که باعث ایجاد درد در لگن و گاهی هم بخش تحتانی کمر می شود. وقتی به التهاب بورس مبتلا می شوید مجبور هستید تقریباً در هر لحظه از روز و شب، درد کمر را تحمل کنید و قطعاً هیچ کسی چنین شرایطی را دوست ندارد

معرفی تنگی کانال نخاعی قفسه سینه ای یا توراسیک

تنگی کانال نخاع سینه ای یا توراسیک در ستون مهره های ناحیه سینه بین گردن و کمر اتفاق می افتد. تنگی نخاع سینه ای به باریک شدن کانال نخاعی گفته می‌شود که حاصل تخریب استخوان‌های ستون مهره‌ها، فتق دیسک یا افزایش ضخامت بافت‌های احاطه کننده طناب نخاعی می‌باشد

کنترل و بهبود درد مفاصل با یخ درمانی

یخ درمانی یکی از روشهایی است که به طور رایج برای درمان درد مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. یخ درمانی معمولاً در مقابل گرما درمانی مطرح می شود و خیلی از مواقع این سؤال پیش می آید که کدام یک از این روش ها بهتر است

علائم آرتروز

بعد از سال های متمادی کار کشیدن از مفاصل ستون فقرات، مهره ها، مفاصل زانو، تاندون ها، دیسک و یا استفاده ناصحیح از این اعضا، به مرور زمان این ارگان ها آسیب دیده و دچار تغییراتی شده که در نهایت موجب بروز درد در آن ها میشود

درد مزمن چیست؟

امروزه نظریه تحمل درد و عدم استفاده از روشهای درمانی ساده برای درمان درد منسوخ شده است. درد آسیب جدی به روح،ذهن و جسم وارد میکند. درد موجب عوارض قلبی، ریوی، مغزی، گوارشی و غیره در بدن می شود. همچنین ممکن است درد نشانه ای از بیماری مهمی باشد.

سخنی با بیماران دردمند

در دنیای پزشکی مدرن امروز، روشهای پر هزینه و قدیمی به آهستگی جای خود را به روشهای جدید و کم تهاجمی داده است.همه چیز فقط به جراحی ختم نمی شود و راه های مختلفی برای رهایی از درد و بهبود کیفیت زندگی وجود دارد

تاریخچه معاصر طب درد در دنيا

راه‌های بلوک عصبی با داروهای بی‌حسی موضعی در کنترل بیماران با انواع درد موثر است